FANDOM

Kryształek
[[Plik:

L2.png

Crystalyd2.png

|250px]]
Grupa Śluzaki
Typ Ziemia
Występowanie Niezwykle rzadko
Kolory skóry Karmazynowy i turkusowy
Posiadacze
Preferowane środowisko Pod ziemią
Rodzaj śluzaka Śluzak tunelowy

Kryształek - niezwykle rzadki śluzak typu ziemia. 

WystępowanieEdytuj

Kryształki mieszkają bardzo głęboko pod ziemią.  Miejscami występowania ich są drążone przez śluzaki tunele pod Kryształowymi Jaskiniami.Jeden rodzi się raz na 100 lat.

WyglądEdytuj

ProtoformaEdytuj

Kryształek w protoformie ma karmazynową skórę i pancerz w turkusowym odcieniu. Pancerz obejmuje jego brzuch i głowę. Na jego pancerzu są widoczne żółte linie. Jego czułki są krótkie i są w kolorze jego skóry. Na czole ma mały turkusowy trójkąt. Ma białę gałki oczne i czerwone tęczówki.

TransformacjaEdytuj

Kryształek po tranformacji przypomina kreta. Ma taki sam kolor skóry i pancerza co w protoformie. Po swojej transformacji ma cztery łapy, dwie z tyłu (większe) i dwie z przodu (mniejsze). Tak samo co w protoformie widać żółte linie. Na swojej twarzy ma ogromne wiertło, które jest źródłem jego mocy. Wiertło ma takie same żółte kreski co na pancerzu. Ma też wystający ząb. W tranformacji zmienia kolor tęczówek z czerwonych na żółte.

 Umiejętności Edytuj

  • Umiejętność w protoformie - wierci malutki tunel, przez który może podróżować (np. po zagubieniu tego śluzaka może on tak powrócić do swojego właściciela), ale tylko przez miękkie materiały, np. piasek lub ziemia.
  • Wpada w ziemię i ryje prosto podziemny, poziomy tunel o głębokości zaledwie metra. W odpowiednim momencie wyskakuje z tunelu w protoformie, pozostawiając dużą dziurę, w którą wpada goniący Kryształka przeciwnik, zostając uwięziony
  •  Wpada w ziemię i ryje głęboki oraz poziomy tunel w dowolną stronę. W odpowiednim momencie grunt nad wyrytym tunelem zawala się, tworząc wielkie i głębokie koryto-wał obronny, w którym może chować się właściciel. Gdy Kryształek wyryje tunel pod przeciwnikiem, przeciwnik zapada się do koryta i prawdopodobnie zostaje uwięziony w gruncie. 
  • Vibroquake - drąży w ziemi wielki tunel aż do najgłębszych terenów Slugterry, do którego wpada wróg i zostaje tam uwięziony.
  • Tremor Tunnel - uderza w ziemię i ryje podziemny tunel, pozwalający na ucieczkę właścicielowi lub śluzakom.
  • Terrafirma - uderza w ziemię i rozdrabnia ją, tworząc w miejscu uderzenia łatę ubitych skał i piasku, która może ściągać oraz prawdopodobnie unieruchamiać w sobie wrogów.
  • Slabsaw - przebija się wiertłem przez ścianę, dodatkowo gromadząc wokół siebie pierścień zbudowany ze skał pozostałych ze zniszczonej ściany, których potrafi użyć do walki.

CiekawostkiEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki